Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Κουλούρια Θεσσαλονίκης



Τα γνωστά σε όλους κουλούρια Θεσσαλονίκης, που ξετρελαίνουν με την υπέροχη γεύση τους.
Μια συνταγή απ το βιβλίο Ελληνική Κουζίνα της Βέφας Αλεξιάδου με πολύ μικρές παραλλαγές. Δοκιμάστε τα γίνονται καταπληκτικά!!!

Υλικά:

  • 2 κ. γλ μαγιά ξερή ή 15 γραμ. νωπή
  • 2 1/2 κούπες χλιαρό νερό
  • 1 κιλό αλεύρι
  • 1/3 κούπας ζάχαρη
  • 1/4 κούπας σπορέλαιο (χρησιμοποίησα ελαιόλαδο)
  • 1 κ.σ αλάτι
  • 300 γρ. σουσάμι

Εκτέλεση:

  1. Διαλύουμε το ένα κουταλάκι γλυκού μαγιά ή τη μισή νωπή σε 1/2 κούπα χλιαρό νερό, ρίχνουμε 2-3 κουταλιές αλεύρι να γίνει χυλός και το αφήνουμε σε ζεστό μέρος 24 ώρες (εγώ το άφησα 8 ώρες περίπου).
  2. Διαλύουμε την υπόλοιπη μαγιά λίγο πριν ζυμώσουμε σε 1/2 κούπα χλιαρό νερό προσθέτοντας 2-3 κουταλιές από το αλεύρι και το αφήνουμε να φουσκώσει και αυτό για 15 περίπου λεπτά σε ζεστό μέρος σκεπασμένο.
  3. Κοσκινίζουμε το υπόλοιπο αλεύρι μαζί με το αλάτι και αφού κάνουμε στο κέντρο ένα λάκκο ρίχνουμε μέσα τη ζάχαρη, το λάδι, τις δύο μαγιές, και το υπόλοιπο νερό.
  4. Ζυμώνουμε μέχρι να πετύχουμε μια εύπλαστη ζύμη.
  5. Σκεπάζουμε τη ζύμη και την αφήνουμε σε ζεστό μέρος να διπλασιασθεί σε όγκο.
  6. Πατάμε τη ζύμη να ξεφουσκώσει και την ζυμώνουμε για 5 λεπτά.
  7. Παίρνουμε κομμάτια μεγέθους μανταρινιού και το πλάθουμε σε κορδόνι πάχους όσο το μικρό μας δάχτυλο.
  8. Ενώνουμε τις άκρες του να σχηματιστεί κουλούρι και το βουτάμε γρήγορα σε ένα μπολ με νερό
  9. Μετά το νερό το ρίχνουμε μέσα σε πιάτο που έχουμε βάλει το σουσάμι φροντίζοντας να πάει παντού.
  10. Αραδιάζουμε τα κουλούρια σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα
  11. Ψήνουμε στους 220 βαθμούς για 10-15 λεπτά να ροδοκοκκινίσουν ελαφρώς.

Λίγα ακόμη μυστικά

Δεν τα παραψήνουμε ώστε μεν να είναι τραγανά απ έξω αλλά μαλακά μέσα.
Τρώγονται την ίδια μέρα, αλλά όταν κρυώσουν φυλάσσονται σε σακουλάκια στην κατάψυξη και έτσι έχουμε ότι ώρα χρειαστούμε φρέσκο σπιτικό κουλούρι.

14 σχόλια:

Αγγελικη Ν είπε...

Ωραία τα κουκούρια! Ότι πρέπει για πρωινό ή για το γραφείο! Θα προσπαθήσω να τα κάνω και θα σου πω αποτέλεσμα! (ή θα ζητήσω βοήθεια!
Ελένη μου σε ευχαριστώ πολύ!

Athina(Sugar Buzz) είπε...

Τα λατρεύω!Όταν πήγαινα στη δουλειά,έπαιρνα πρωί πρωί ένα από τον κουλουρά!Αλλά ακόμα δεν έχω επιχειρήσει να φτιάξω γιατί νομίζω ότι είναι δύσκολα!Αλλά τα δικά σου φαίνονται τέλεια!
Αθηνά

mia maria είπε...

Μου αρέσουν πάρα πολύ αλλά δεν εχω φτιάξει ποτέ. Μου φαίνονται πολύ δύσκολα! Θα το προσπαθήσω κάποια στιγμή! Καλη εβδομάδα από αύριο!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Ελενάκι ούτε εγώ τα έχω επιχειρήσει, εύκολα φαίνονται πάντως, έτσι λαχταριστά που βλέπω τα δικά σου θα το τολμήσω!
Φιλάκια, καλή βδομάδα!

cook είπε...

ω ναι!!τα εχω εδω και καιρο βαλει στο ματι...να δω ποτε θα τα φτιαξω..τρελλαινομαι να τα τρωω...

elen είπε...

@ Αγγελική μου και εγώ με το καφεδάκι μου τα τσακίζω!! Για ότι χρειαστείς ρώτησε με. Καλή επιτυχία!!!

@ Santie and Athina δεν είναι δύσκολα αν εξαιρέσεις το προζύμι που φτιάχνεις από βραδύς, γιατί εγώ συνήθως το ξεχνάω και την επόμενη θέλω κουλούρια εδώ και τώρα!!!!

@ big mama και εγώ αυτό νόμιζα όταν τα πρωτοέφτιαξα αλλά τελικά είναι πανεύκολα!!

@ Ελενάκι μου να το προσπαθήσεις αξίζει τον κόπο. Καλή εβδομάδα!

@ cook μας αρέσουν και μας πάρα πολύ!! Καλή εβδομάδα!!

Benikos place είπε...

Λοιπον..το πρωτο προζυμι φουσκωνει αυριο θα μαθεις κατα ποσο μας πετυχαν, πολλα φιλια.

elen είπε...

Βένια και Νίκο καλή επιτυχία θα περιμένω αποτελέσματα!! Πολλά φιλιά!!!

Δημιουργία είπε...

Αγαπημενη συνηθεια τα κουλουρακια,αν ειναι και σπιτικα ακομα καλυτερα.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

M αυτά τα κουλουράκια έχω μια εξάρτηση... Απο μικρή που πηγαίναμε με την μητέρα μου στο κέντρο για ψώνια, η πρώτη μας συμφωνία ήταν να αγοράσουμε κουλουράκι....
Ακόμη και σήμερα παραμένουν αγαπημένα!! Μπορώ να φάω όλη μέρα, μόνο αυτά, δεν με πειράζει..
Το κουλό είναι ότι δεν έχω επιχειρήσει να τα φτιάξω Ελενάκι μου, και όπως μας τα περιγράφεις, δεν μοιάζουν δύσκολα... Θα τα δοκιμάσω και αν χρειαστώ βοήθεια, ξέρεις.....θα τα κάνουμε μεταμεσονύκτια :Ρ χιχιχιχιχι
Φιλάκια πολλά, καλή εβδομάδα :)))

Maria B. είπε...

Μου αρέσουν πολύ και πάντα θαυμαζα αυτούς που μπορούν να τα φτιάξουν. 'Οπως επίσης θα ήθελα πολύ να δοκιμάσω κάποια στιγμή να τα φτιάξω αλλά δεν ξέρω πότε θα έχω τον χρόνο που χρειάζονται !

Λεω λοιπόν να πάρω κανα-δυο απο αυτά που μας κερνάς μια και φανταζουν υπέροχα !!!!

ευχαριστούμε για την συνταγή !!

Pansofix είπε...

τα κουλουρια ειναι τελεια ειδικα οταν ειναι τραγανα εξω και μαλακα μεσα...σιγουρα θα κρατησω τη συνταγη γιατι παντα τα αγοραζω δεν εχω αποπειραθει ποτε να τα φτιαξω!!!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΠΩ ΠΩ!!!!ΤΕΛΕΙαΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!!!

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.ΓΙΑ ΠΕΡΑΣΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΛΕΞΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑVATAR ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΟΥ;
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ :))

Πλεκτο Εγκωμιο είπε...

Τέλεια είναι!! Και ποιός δεν τα προτιμά!!!!

sharing buttons

Blog Widget by LinkWithin